هفته آگاهی از سلامت روان: حمایت بهتر از افراد مبتلا به دیابت

14مه 2019 – خیریه ی دیابت اسکاتلند از دولت این کشور خواست که بودجه ی بیشتری را برای دسترسی افراد مبتلا به دیابت به سلامت روانی و حمایت روانشناختی اختصاص دهد.

این هفته، هفته آگاهی رسانی در مورد سلامت روان است و خیریه ی دیابت اسکاتلند مجموعه ای از درخواست ها را به هیئت دولت و NHS تقدیم کرده است.

احتمال ابتلا به افسردگی در افراد مبتلا به دیابت بیشتر است، اما خیریه ی دیابت اسکاتلند گزارش می دهد که 40 درصد از پزشکان عمومی از بیماران خود در مورد سلامت روان آنها در زمان ویزیت های معمول دیابت سوال نمی کنند.

این موسسه افزود که تنها یک سوم از پزشکان خانواده معتقدند که حمایت کافی و عاطفی و روانی برای افراد مبتلا به دیابت در دسترس است.

در یکی از جلسات مجلس که این هفته برگزار می شود، به این موضوع پرداخته خواهد شد که مراقبت از سلامت روان و دیابت یکی از اولویت ها باشد. گزارش دیابت انگلستان نشان دهنده ی نیاز به بهبود سلامت روانی افراد مبتلا به دیابت است.

یک سخنگوی دیابت اسکاتلند گفت: در همه ی جلسات مراقبت از دیابت، باید اثرات عاطفی و روحی دیابت در بیماران بررسی و تشخیص داده شود. هر فرد مبتلا به دیابت زمانی که با مشکلات روحی و روانی روبرو می باشد، باید بتواند به این حمایتها دسترسی داشته باشد.

آنجلا میچل، مدیر موسسه خیریه ی اسکاتلند، گفت: مدیریت روزمره ی دیابت می تواند یک مبارزه دائمی باشد که بر سلامت روحی و سلامت روان افراد تاثیر می گذارد.مردم به ما می گویند که مبارزه ی عاطفی با این شرایط می تواند مانع از حفظ و ادامه ی خود مدیریتی این بیماری شود و وقتی که دیابت به خوبی مدیریت نشود، خطر عوارض خطرناکی مانند قطع عضو، نارسایی کلیه و سکته مغزی افزایش می یابد.

سخنگوی دولت اسکاتلند گفت: ما از چالش هایی که افراد مبتلا به انواع دیابت با آن روبرو هستند، و از وابستگی بین سلامت جسمی و روانی به خوبی آگاهیم. از طریق استراتژی بهداشت روانی ما، که اهداف ما را برای 10 سال آینده تعیین کرده است، ما به دنبال بهبود دسترسی به درمان های روانشناختی و پیشگیری و درمان مشکلات سلامت روان با همان تعهدی هستیم که برای مشکلات مرتبط با سلامت جسمی انجام می دهیم.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2019/may/mental-health-awareness-week-charity-calls-for-better-support-for-people-with-diabetes-93305755.html